Laatste dagen Canterbury - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu Laatste dagen Canterbury - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Canterbury

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

15 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Vrijdag.

Papa belt mij op dat ze al in het hotel in Canterbury zijn. "Wat? Ik dacht dat jullie pas om 6uur aankwamen, niet om 3!" Ik had nog een presentatie te geven tijdens het laatste werkcollege van Religion and Film. Dus ik mijn presentatie houden. Toen ik terug kwam, bleek dat papa en mama met tante Ine en ome Paul al in Woody's zaten koffie te drinken. Tussen alle studenten.. Dus, ik belde ze op dat ze konden komen en ze waren er al heel snel! Ik zag ze lopen vanuit mijn raam en rende naar buiten om ze te knuffelen!

Het was heel fijn om ze weer te zien, maar ook weer helemaal niet. Ik had hier zo naar uitgekeken, dit moment. Maar het voelde heel raar. Papa en mama horen hier niet.. En ik wil niet weg. Het was veel te snel voorbij gegaan. Blijkbaar is het wel iets positiefs. Ik heb er een hele leuke tijd gehad!

Ik liet hen mijn kamer zien en mijn huisgenootjes. Die waren voor Jana's verjaardagspartijtje aan het koken. Wij gingen met zijn vijven naar de stad om bij The Old Weavers house te dineren. We namen allemaal heerlijk Fish & Chips, want ja, in Engeland moet je dat toch gegeten hebben! Gezellig, heel gezellig! Helaas waren we alle vijf erg moe en brachten ze mij naar huis. Daar begon ik al met een deel van mijn kaarten van de muur te halen. En ik moest me natuurlijk klaar maken voor het verjaardagsfeestje van Jana. Het feest was heel erg gezellig! Er waren niet veel mensen, maar dat maakte het heel erg knus :)

Na een leuke avond en te weinig slaap, ging ik zaterdagochtend weer verder met kaarten afhalen en spullen inpakken. Om 12 uur ging ik mn family ophalen in de Starbucks en gingen we even een stukje lopen. Tijdens de lunch gingen we een heerlijke sandwich eten bij Boho. Een Brie en Bacon Sandwich. Heerlijk! Om daarna een wandeling te maken door de parkjes van Canterbury en over de stadsmuur :) Het was heerlijk weer! De zon scheen fijn. Die had ik al lang niet meer gezien.. 's Avonds hebben we gedineerd bij Wildwood, een hele lekkere Italiaan die er best chique uitzag, maar helemaal niet zo duur was :) Een echte aanrader!

's Avonds hebben ze me weer vroeg naar huis gebracht. Zo kon ik afscheid nemen van de Amerikaanse meiden en van de buren. Fijn om te merken dat iedereen je toch wel ook net zo gaat missen als jij hen!

Dan zondagochtend snel alles inpakken in de auto, om om tien uur de sleutel in te kunnen leveren. Wat is het gek om je kamer weer helemaal leeg te zien! En dan afscheid nemen van je huisgenoten. In drie maanden kun je mensen zo goed leren kennen! Het afscheid was niet heel zwaar, maar vooral heel vreemd. Gelukkig zie ik er een paar weer als ik met ze in Schotland ga hiken!

Dan is het tijd om te vertrekken. Rachael is er ook. Zij gaat mee naar Nederland voor een weekje. Super leuk! Om kwart over 10 vertrekken we met de grote auto richting Dover. Daar komen we al na een half uurtje aan. We gaan wat wandelen op de Cliffs en ik neem stiekem een klein stukje krijtsteen mee als aandenken :) Het uitzicht is er zo ontzettend mooi! Helaas konden we Frankrijk nog net niet zien, maar het was wel echt super zonnig weer. Na wat gewandeld te hebben, besluiten we om al de boot op te gaan. Helaas moesten we er wel wachten, maar we hadden al knaagjes in onze maagjes. En gelukkig was er een Burger King! Genoeg tijd om wat te knibbelen.

Eenmaal op de boot wachtten we buiten totdat hij ging varen. De wind begon wel erg hard te waaien, dus gingen we maar naar binnen. Rachael en ik waren zo moe dat we maar gingen slapen, dus we hebben niet veel meegekregen van de bootreis, hihi. De rest van de reis naar huis was vooral kletsen met Rachael en tante Ine en mama. Het was erg gezellig!

Eenmaal thuis hebben we lekker kleine pizza's gegeten en op de bank gehangen. Heerlijk gek om weer in mijn eigen bed te slapen.
Hallo Limburg :)

  • 15 April 2013 - 15:17

    Ome Paul En Tante Ine:

    Hallo Manon,
    Het is zeker positief dat je nog langer had willen blijven. Het was erg leuk en gezellig om de omgeving en jouw medestudenten te zien.
    We zullen je blogverhalen missen !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Manon

Manon * Film en Televisiewetenschappen * Universiteit Utrecht * Exchange * University of Kent *

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 12848

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 10 April 2013

Canterbury

Landen bezocht: