Joeytime :) - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu Joeytime :) - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu

Joeytime :)

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

26 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Ik vind het heel erg hoor, maar ik kan me echt niet meer herinneren wat ik vorig weekend heb gedaan! De tijd gaat veel te snel en ik heb ook het idee dat ik niet meer zo heel veel doe behalve op mijn kamer zitten en naar college gaan. Wel ben ik nog met Nathalie gaan wandelen en gezellig bij Rachael geweest.. Maar verder is er niks bijzonders gebeurd tot afgelopen donderdag!

Want toen kwam Joey langs :D ja, echt! Hier in Canterbury :) Ze kwam mij even afleiden van alle stress. Heerlijk! Donderdag rond twee uur, kwam de bus aanrijden op Canterbury Bus Station. Met Joey erin! En een dikke knuffel voor mij. Ook van Denise :) Hoe dolletjes :P We konden die dag helaas niet echt Canterbury in, want we kregen een nieuwe Aartsbisschop, dus het was er een beetje druk enzo. Dus gingen we Joey's spulletjes maar even naar mijn huisje brengen. Ik had natuurlijk netjes voor haar gepoetst en ze vond het hier inderdaad wel een beetje op Center Parks lijken. Zij was dan ook lekker op bezoek hier, dus ze kreeg ook een Center Parks service van mij hier :)

Een rondleidinkje door Canterbury, daar begonnen we mee. De aartsbisschop was al weg, maar er kwam nog heel wat sjiek volk uit de kathedraal, dus we besloten het bezoekje aan de kerk een andere dag te doen. Wel keken we naar een superleuk bandje dat in High Street aan het spelen was en gingen we lekker eten bij Chimichanga, de lekkere mexicaan! Het eten was heerlijk en veel en wat hebben we gelachen! We hadden een vreemd gesprek over Sinterklaas (vraag me niet waarom) En toen zei ik om de een of andere reden dat ik die gezien had, in Middelburg. En dat vond Joey natuurlijk hilarisch, aangezien ik toen bij haar op bezoek was. Dat was namelijk de koningin! Niet Sinterklaas. Maar gelukkig zag ze de gelijkenis, de rare hoeden..

Dus, bijna onmogelijk, maar we liepen naar de bus en gingen naar mijn kamertje. Daar keken we samen film en gingen we lekker slapen, om fit te zijn voor Londen. Het zou koud worden en gaan regenen, fijn. Maarja, niks kon ons tegenhouden! We hadden eens 'Londen op zijn anders' gepland. Camden Lock Market stond als eerste op de planning en Joey vond het net zo bijzonder als Dio en ik toen we er de vorige keer waren.. (ja, dit was mijn.. 5e keer in Londen?) Ik heb er een leuk vestje en een truitje gekocht en Joey twee jurkjes. Waarom ook niet? :) Daarna gingen we naar Notting Hill en Portobello Road Market. Alleen was de markt er niet. Dat was wel jammer. De wijk was wel heel erg leuk met alle gekleurde huisjes en we hebben er 'vieze' chocomel gedronken.. Dat was niet zo aan te raden, maar toch leuk :)

Ook zijn we naar het Sherlock Holmes museum geweest op 221b Baker Street. Was wel leuk om te zien hoe ze het huis hadden ingericht naar de ideeën van Arthur Conan Doyle :) Samen op de foto met de hoeden op mocht natuurlijk niet ontbreken. Na daar een half uurtje te hebben rondgekeken, zijn we nog even de Beatles Store binnen gehupt, maar braaf onze beursjes dichtgehouden :) Toen begon het te regenen en zijn we met de metro naar Piccadilly Circus gegaan om dat nog even te zien en daar wat te eten. Daar regende het gelukkig niet, maar het was wel koud en we waren hongerig. Blijkbaar hongerig naar McDonalds. Ach, soms mag dat wel, nietwaar? Snel en lekker en.. het hoort wel bij een uitstapje :P En het was een van de enige plekken die nog niet vol waren.

Toen we weer opgewarmd en vol waren, zijn we naar West End gelopen en via Trafalgar Square naar Big Ben en the Houses of Parliament. Wij liepen daar zo langs Big Ben te lopen en wat foto's te maken.. Vraagt Manon aan Joey: "Hoe laat is het eigenlijk?" .. Joey kijkt op haar horloge... en dan beseffen we ons dat we een niet zo heel snugger duo samen zijn. Er stond namelijk een gigantische klok voor ons! OEPS! Blunder nummer twee..

Toen was het tijd om naar huis te gaan.. De volgende dag wilden we namelijk naar Whitstable gaan :) Naar het strand enzo :) Nou, mooi niet dus, meiden. Het weer besloot om te gaan sneeuwen. Ehh, dan maar niet. Dan maar Canterbury :) Ook leuk! Lekker uitgebreid ontbijten met wentelteefjes en dan naar de stad. Thee met scones is ook leuk! Natuurlijk als echte niet-Britten, besluiten we dat dat niet genoeg is als lunch, dus nemen we een sandwich erna. Wij toeristen kunnen alles maken! Dus blijven we er een paar uur zitten.. Daarna stond de Cathedral op het programma :) Daar lekker lang vertoefd, want het was daar ook warm. Door de late lunch besloten we maar thuis te eten.. En dan konden we eventueel nog uit gaan ofzo. Maar nee.. Wij besloten om lekker op bed te gaan zitten, want we hadden geen zin meer om de kou in te gaan. Change of plans: De Lama's kijken! Dat hadden we al zo lang niet meer gedaan! Wat kunnen we toch heerlijk lachen daarom! Het blijft fantastisch leuk!

Zondag stond Dover op het programma. Mijn huisgenoten verklaarden ons voor gek. Zijn we ook, dus wij op pad naar the White Cliffs. De bus was te laat, dus we waren al een beetje erg koud, maar in de bus was het lekker warm. En natuurlijk waaide het lekker hard aan de kust, maar niks kon ons tegenhouden :) Wij de berg oplopen naar het kasteel en dan weer lekker meteen de tunnels in! Daar was het tenminste ook weer warmer! Ene tunnel uit, even snel naar de uitkijkpost en de andere tunnel weer in! Na de andere tunnel moesten we toch echt plassen en hadden we honger, dus we gingen naar het restaurant ;) Zie je.. Dover hoeft geen hel te zijn als het koud is! Je moet het gewoon goed aanpakken! Dus na het eten gingen we het kasteel in. Daar brandde de haard en daar was het ook lekker warm. Daar veel geleerd over de geschiedenis van het kasteel en met een meneertje gepraat over de slaapkamer voor de gasten. Het kasteel is echt heel leuk ingericht, ze hebben de kamers proberen te reconstrueren, en blijkbaar hielden die oude koningen heel erg van kleurtjes :)

Toen praatte iemand door de intercom dat het kasteel ging sluiten. He jammer nou! Moesten we weer de kou in. Nouja.. Dover zal wel een leuk stadje zijn, toch? Nou, op zondag na vier uur is er niks te doen hoor :P We hebben even koffie gedronken en toen moesten we eigenlijk de tijd vol zien te krijgen tot acht uur... Maar eerst gingen we kijken waar de bus kwam, zodat we daar op tijd konden zijn.. Er stond al een bus, die om 5 uur vertrok. Wij dachten.. als we die hele lieve meneer de buschaffeur nou eens heel schattig aankijken, dan mogen we vast al naar huis met die bus mee.. En ja hoor! Wij kunnen heel onschuldig en schattig zijn!

Toen hebben we in Canterbury nog lekker avond gegeten en toen zijn we naar huis gelopen. Heerlijk.. daarna weer de Lama's gaan kijken. We hebben heerlijk gekletst en een heel fijn weekend gehad! Ook gisteren (maandag) was leuk. Joey was meegegaan naar college en ze is heel braaf en stil geweest. 's middags zijn we weer de stad in gegaan, lekker gewandeld over de stadsmuur en hebben we weer lekker koffie gedronken in de stad. Het was echt een kletsweekend met veel gezelligheid. :)

Nu heb ik nog anderhalve week om twee essays af te maken. En zelfs nog eraan te beginnen. Ik hoop dat het gaat lukken! Ik ga heel hard mijn best doen en alle energie van Joey eruit persen :)

Dankjewel Joey :)
En dankjewel lezers! :) Ik hou jullie op de hoogte!

  • 27 Maart 2013 - 12:02

    Ome Paul En Tante Ine:

    Hoi Manon,
    Wij verheugen ons erop dat je ons Canterbury laat zien !!!!
    Tot binnenkort.

  • 27 Maart 2013 - 19:25

    Patricia:

    Woop woop, Middelburg represented :-)

    Klinkt als een fijn weekend! Veel succes met je essays. Gaat je helemaal lukken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Manon

Manon * Film en Televisiewetenschappen * Universiteit Utrecht * Exchange * University of Kent *

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 12854

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 10 April 2013

Canterbury

Landen bezocht: