My week with Rachael - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Manon Stevens - WaarBenJij.nu My week with Rachael - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Manon Stevens - WaarBenJij.nu

My week with Rachael

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

16 April 2013 | Nederland, Nederland

Dutch Week :)

Maandag.
Maastrichtdag. Lekker uitgeslapen, hadden we wel nodig. Wentelteefjes gegeten, Rachael na 5 jaar weer op de fiets gezet en naar het station in Beek fietsen. Ging bijzonder goed! In Maastricht lekker toeristje gespeeld :) Inderdaad, het is waar. Je moet eens een keertje toerist zijn in je eigen stad! Dat maakt het veel interessanter! Ijsje gegeten, naar de Onze Lieve Vrouwenkerk geweest, over de stadsmuur gelopen, de hellepoort gezien, veel :) Daarna hebben we lekker saté met frietjes gegeten en zijn we in de Ierse Pub wat gaan drinken nog met Joey en Robin. :) Geslaagde dag.

Dinsdag.
Utrecht op de planning. Even in de Adelboldstraat langs geweest :) Geknuffeld met Iris en Rachael het huisje laten zien. En natuurlijk een echte Nederlandse woonbuurt. Pannekoeken gegeten bij de Oude Muntkelder. Heerlijk vond ze het. We hebben ook geleerd dat Nederlanders er echt niet aan doen, aan het kraanwater bestellen in restaurants. Het is gewoon not done. Jammer voor Amerikaan Rachael die gewend is aan free refills. Najaa.. Daarna naar de Dom geweest, een meneer vertelde ons in zijn beste Engels vanalles over de kerk en Rachael was daar natuurlijk uitermate blij mee! Die avond zij we bij oma op bezoek geweest, wat heel gezellig was. Rachael werd heerlijk volgeduwd met snoepjes en koekjes en chocolade. Dat vond ze natuurlijk geen probleem. Oma moest haar natuurlijk meteen het verhaal van haar ervaring met de Engelse soldaten vertellen! "You wash me the pants." Of "pens" dacht oma. Hihi.. Dat vond Rachael natuurlijk wel heel grappig. Ik mocht vertalertje spelen en zo hebben we best goed met oma kunnen kletsen. Fijne dag gehad.

Woensdag.
Den Haag en Madurodam. Ikzelf was nog nooit in Madurodam geweest. In Den Haag zochten we naar de tram. Dat was nog een hele klus, want ze waren natuurlijk overal aan het werken.. in, op, naast, onder, boven het station. Maar gelukkig spreek ik Nederlands en kan ik mooi de weg vragen. Rachael en ik mooi met onze OV-kaartjes in de aanslag, op naar Madurodam. Makkelijk te doen, hoor :) Eenmaal aangekomen in Madurodam, zagen we alleen ouders met kindertjes daar rondlopen en een paar aziaten die foto's van echt alles maakten :P Maar het was wel heel erg leuk :) Nederland heeft best bijzondere plekken en mooie dingen om te bezoeken. Onder andere het Binnenhof :) Daar gingen we dan ook in het echt naartoe. En naar het paleis Noordeinde :) En we hebben lekkere bubble tea gehad en het was een super leuke dag! Alweer :)
's Avonds hebben we een Pasta to Go gegeten van Julia's. Dat kende Rachael blijkbaar niet, maar ze vond het echt heel erg lekker :) Ze wordt goed volgestauwd hier. Ze krijgt van mama ook allemaal peperkoek mee en dropjes en stroopwafels en hagelslag! En dan eet ze ook nog mijn tussendoortjes op :P Hihi..

Donderdag.
Amsterdamdag :) Weer vroeg op. Bus, trein, tram... Oh dan zijn we al in Amsterdam :) We gaan eerst naar het museumplein :) Kijken naar het Riksmuseum dat nog dicht is en dan langs de grachtjes wandelen naar het Leidscheplein en naar de Dam, langs de wallen.. Alles wel.. nouja. Alles.. Amsterdam is groot :) Maar toch wel veel. 's Avonds een boottochtje gedaan over de Amsterdamse grachten, heeft Rachael ook nog het Anne Frank huis gezien. Daarna het sexmuseum, omdat het kon. Maar er was niks aan eigenlijk.. Zelfs voor Amerikaanse Rachael niet :P Hihi.. En toen weer naar huis.

Vrijdag en Zaterdag.
Uitslapen, weer uitgebreid ontbijten, niks doen en met mama ijsje eten bij Choman en naar de Makado. 's Avonds the Lord of the Rings kijken met papsie en dan weer lekker slapen. Zaterdag heeft Rachael lekker een uitgebreid Amerikaans ontbijt voor ons gemaakt! Compleet met pannenkoekjes en al :) Heerlijk! En om 12 uur brachten we haar met zijn drieën naar Genk om haar uit te zwaaien. Zij ging nog naar Brugge :) Was toch wel vreemd. Om gedag tegen haar te zeggen en ik ga haar ook zeker heel erg missen!

Volgende week, Schotland.
Een nieuw avontuur en mijn laatste avontuur van mijn Engelandavontuur!
Een fantastische week met mijn huisgenoten en buren uit Canterbury hiken. Alles is gekocht, morgen inpakken!

Als ik terugben, komt mijn laatste verhaaltje en dan zal ik gedag zeggen tegen mijn blog :)

Bedankt, lieve lezers!

• 17 April 2013 - 20:07

Ome Paul En Tante Ine:

Hallo Manon,
    Goede reis en veel plezier in Schotland !!!