My roommates and other new experiences - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu My roommates and other new experiences - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu

My roommates and other new experiences

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

15 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Hallo allemaal!

Zoals beloofd, een nieuwe update..
Van het weekend heb ik al mijn huisgenoten leren kennen. Lena kende ik al van het vliegveld, zij komt uit Duitsland en studeert in Nijmegen. Jana zit in de kamer naast mij, komt uit Tsjechië en studeerde in Praag. Susie komt ook uit Duitsland en Juliëtte komt uit Frankrijk. Zij studeert in Parijs (Joey!). De drie 'nieuwe' huisgenoten zitten hier al sinds september en zijn heel erg open en aardig! Ze vertelden me dat ze heel erg close zijn. Dat was ook wel te zien aan de lieve briefjes die ze elkaar achter hadden gelaten voor de kerstvakantie.

Ook vertelden ze me van alles over de buren en dat ze heel veel samen doen met hen. Het lijkt erop dat ik heel veel geluk heb met mijn huisgenoten. Het schijnt dat er niet veel huizen zijn die veel contact hebben binnenshuis, laat staan met de buren! Het mooiste van alles is dat ze in april naar Schotland willen gaan. En ik mag mee! Ze willen ongeveer 4 dagen gaan 'hiken'. Precies wat ik wilde!

Zaterdag heeft Susie me meegenomen naar de bieb om me te wijzen hoe ik moest printen en hoe de rest daar werkte. Ze is zo ontzettend aardig en ze houdt ook heel erg van films, dus heeft ze me meteen maar even toegevoegd bij de film-kijk-facebook van Kent!

's Avonds ben ik nog gaan eten met Amerikaanse vriendinnen in Woody's. Het sports-barretje naast de accommodation office hier in Park Wood. Daar hebben we een burger gegeten zonder groenten, maar wel met frieten.. Ik denk dat dat hier de groenten zijn :P Toen kwamen mijn huisgenoten ook naar Woody's en ben ik bij hen nog even snel gedag gaan zeggen, voordat Olivia mij kwam halen om naar The Venue te gaan.

The Venue is de discotheek hier op de campus. Sinds we maar een pond hoefden te betalen om er binnen te komen, wilde iedereen wel eens weten wat er zo speciaal aan was. De club was gezellig, de muziek was anders, maar het was leuk. Belangrijker nog.. we hebben onze ogen uitgekeken! Britse meiden die uitgaan.. Dat is een verhaal apart. Wij liepen naar binnen in onze warme winterjassen en sjaals en nog hadden we het koud. Wat Britse meiden doen is dit: Ze trekken het kortste rokje aan dat ze hebben, dragen geen panty's en doen er een topje bij aan, waar je hun borsten nét niet in ziet, wel hun navels natuurlijk.. En dat zonder jas, rennend van hun taxi om zo snel mogelijk naar binnen te komen. Blijkbaar was het nerd-night, dus dan mag dat natuurlijk. Dat was een avond van heftige stereotypebevestigingen. En ja, ze drinken ook veel, anders krijgen ze het te koud..

Toen we besloten om met een paar mensen naar huis te gaan, kreeg ik van het balkon van boven nog een lekkere scheut energydrink over mijn hoofd, dus dat was wel een behoorlijk geslaagde avond. Eenmaal thuis ben ik lekker gaan douchen en direct mijn bed in gekropen.

Zondag ben ik lekker thuis gebleven en 's avonds ben ik bij Nathalie (uit Nederland) gaan koken en ben later nog een uurtje naar Woody's gegaan om wat te kletsen. Dat duurde gelukkig maar een uurtje, want ik was doodop en nu echt ziek. Heel fijn.

Er volgt nog een blog over mijn eerste twee colleges.
Cheers!

  • 15 Januari 2013 - 19:55

    Denise:

    Ik zie echt maar twee regels.. :(

  • 15 Januari 2013 - 20:25

    Denise:

    En ik zie meer :)

    Echt zo stereotypisch? Je ziet dat altijd in van die series op tv. Ik hou toch meer van die dikke winterjas en sjaals.
    Ik ben ook ziek :( Kunnen we samen ziek zijn.
    Beterschap!

    knuf en kus

  • 16 Januari 2013 - 09:26

    Ome Paul En Tante Ine:

    Hallo Manon,
    Jij verkeert wel in internationaal gezelschap zeg. Voor ons "oudjes" is het heel leuk om al jouw belevenissen te volgen, nu zelfs met enkele foto's. Nooit geweten hoe het er aan toe gaat en wat er allemaal te doen is op een universiteitscampus.
    Veel liefs van ons!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Manon

Manon * Film en Televisiewetenschappen * Universiteit Utrecht * Exchange * University of Kent *

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 12890

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 10 April 2013

Canterbury

Landen bezocht: