First Classes - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu First Classes - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu

First Classes

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

15 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Maandag, 14 januari 2013.. Om kwart voor negen sta ik op om me te douchen, want ik moet om elf uur op college zijn voor mijn eerste 'lecture' en 'screening'. Om half 11 wil ik vertrekken, want ik heb geen idee hoe lang ik erover doe om van huis naar college te lopen. Natuurlijk sta ik zo vroeg op dat ik meer dan genoeg tijd heb om zo rustig mogelijk aan te doen. En natuurlijk vertrek ik op tijd, zodat ik twintig minuten voor aanvang van het college sta te wachten tussen allemaal onbekende mensen. Ze praten wel allemaal met een prachtig Brits accent, dus heel erg vind ik het niet om te wachten.

De docent maakt een praatje met wat studenten en wanneer de vorige klas klaar is, gaan we naar binnen. Ik schrok eerlijk gezegd een beetje van hoe klein die zaal was. Er werd mij eerder verteld dat alle filmvakken vol waren. Nou, als vijftien mensen in een collegezaaltje voor vijftig mensen vol is.. Ik had geen bezem om op te vreten, maar het zal wel liggen aan het feit dat ik Nederlands ben dat ik dit niet helemaal snap. Maargoed.

Ik had braaf bijna alles gelezen dat we moesten lezen als een van de drie studenten in het zaaltje. Als dit altijd zo gaat, denk ik dat ik dit vak wel ga halen. Dit college was een introductie in het veld van de cognitietheorieën. We hebben het voornamelijk gehad over onze geliefde David Bordwell. De meester in Film Studies. Daardoor kon ik alles prima volgen en herkende ik alles vanuit Utrecht. Ik voelde me als een vis in het water. Dit is het vak dat ik per sé wilde volgen. Voor dit vak ben ik naar Canterbury gekomen. Alles valt zo goed op zijn plaats tot nu toe. Ik ben heel gelukkig met mijn keuze! Mijn 'seminar' (werkcollege) van vandaag (dinsdag) was net zo interessant en ik kijk heel erg uit om nog meer te leren van deze cursus!

Na mijn seminar ben ik met Rachael naar de stad gegaan om voor haar een telefoon te kopen en nog wat spulletjes te kopen. Daar kwamen we Olivia en Lindsey tegen en zijn we lekker gaan lunchen bij een Italiaan. Daarna wilde ik wat geld uit de muur halen en bleek ik niet veel meer op mijn rekening te hebben, dus dat 'nog wat spulletjes halen' is niet echt gelukt. Dat ga ik morgen dan wel doen. Mijn huisgenoten hebben me aangeboden om samen naar de Cathedral te gaan en daarna wat afternoon tea met scones te 'enjoyen'. Dat wordt vast en zeker weer een hele leuke dag! Vooral aangezien het vandaag al heel zonnig was en het vooruitzicht van morgen ziet er ook zo uit!

Heel veel groetjes!
Ohja en ik voel me weer een stuk beter :)

Kusje van Manon

  • 15 Januari 2013 - 20:32

    Denise:

    Dat ging snel. Ik ben nog steeds ziek :p
    Fijn dat het zo goed bevalt op school. Wel balen dat met 15 mensen een klas vol zit.

    Hier ligt echt een dikke laag sneeuw! :|

    Veel plezier nog :)
    kusje

  • 15 Januari 2013 - 21:39

    Mara:

    Het is echt heel leuk om dit te lezen, precies de dingen die ik allemaal raar vond toen ik voor het eerst naar Engeland kwam (hoewel die uitgaan-outfits nog steeds niet wennen hoor!). En tja, t is ook herkenbaar dat je of in een veel te klein, of in een veeeeel te groot lokaal zit, ik had ook regelmatig met 25 man les in een zaal waar 300 mensen inpasten....ligt er denk ik aan dat ze de seminars klein willen houden (voor de discussie) maar vervolgens om het even welk lokaal krijgen toegewezen, omdat dat toevallig vrij is...

  • 16 Januari 2013 - 10:31

    Ome Paul En Tante Ine:

    Hallo Manon,
    Jouw eerste college zit er dus op en we hebben begrepen dat het goed te volgen was. Knap hoor !!
    Bewondering voor jouw aanpassingsvermogen.
    Groetjes van ons.

  • 16 Januari 2013 - 14:29

    Tante Mariet:

    Hoi Manon

    Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat daar in Engeland.
    Zo te lezen gaat het ook goed.
    Ik vind het super van je.
    Tot mails.
    Groetjes en xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx uit Ede

  • 17 Januari 2013 - 12:12

    Mama:

    Hay allerliefste meid,
    Het doet mij goed om dit alles te lezen en dat het jou zo goed bevalt.
    Het ging hartstikke goed met het pakket op sturen, we waren wel op zoek naar een heeeeele grooooote doos want er moest natuurlijk erg veel in.
    De wafeltjes van oma er ook maar tussen gestopt, en ook de dropjes, deze zijn ook leuk om aan de amerikaanse meisjes te geven.
    Ik reageer nu pas omdat wij ons dagelijks zien en spreken op skype, wat ik heel erg leuk en gezellig vind. Dus tot straks op skype, bey bey dear
    Mama xxxxxxxxxxx


  • 17 Januari 2013 - 13:24

    Monique :

    Hey Manon,

    Wat een avonturen maak je mee op zo'n korte tijd. Leuk om op deze manier je leventje in Kent te volgen. Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt. Geniet er maar van en we blijven benieuwd naar al je verhalen.

    Veel liefs en groetjes oet Ulestraote

    Monique

  • 17 Januari 2013 - 15:34

    Renee:

    Hey Manon,
    Echt heel leuk om je belevenissen te lezen. Ben zelf nog nooit in Engeland geweest, dus ik zal braaf jouw verhaaltjes lezen om een goede indruk te krijgen. Ik wens je veel plezier toe daar, dat je een mooie en onvergetelijke tijd zal hebben :)
    xxxx

  • 29 Januari 2013 - 17:10

    Aunti Wimmela:

    Hey Hello Manon,

    Thanx for the beautiful church.Hartstikke leuk
    .Meh kind ich hoop tat ste dich good amuzeer. Mer zoe te leezen deis ste tat auch. Wat ich verschrekkelik leuk vint is tat ich noe pas doorhub wat ste preciez deis.
    Verrektes interrezant.Get mier es fillemke kieken.
    Houw dich lekker bezig met dien multiculterele boetelandse freun.
    Dat stappen kin nog weleins uitgreuien tot une leuke hobby. Fural houwe zoe!!
    Deze toal is dus Wilmisch (une mitchpratch vaan vanallus) Meh wel u bitsje international (denk ich)
    Meid nog feul plezeer en iI follow you on the screen hier toes
    Beye,bye Aunti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Manon

Manon * Film en Televisiewetenschappen * Universiteit Utrecht * Exchange * University of Kent *

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 12888

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 10 April 2013

Canterbury

Landen bezocht: