CANTERBURY, BABY - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu CANTERBURY, BABY - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu

CANTERBURY, BABY

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Na een heerlijk weekend Londen en een fijne busreis terug naar Canterbury, moesten we even op de bus wachten. Gelukkig bestaat er zoiets als de McDonalds, zodat we tenminste binnen wat konden drinken terwijl we op de bus wachtten. Eenmaal thuis hebben we nog even gekletst met mijn huisgenoten en zijn we lekker naar bed gegaan.

De volgende dag stond Canterbury op het programma. Maar eerst moest ik naar college. Dat ging helaas maar twintig minuten, want ik moest naar de dokter om wat voor mijn ontstoken oog te halen. Nou, die twintig minuten waren blijkbaar lang genoeg, want de film die we moesten kijken scheen behoorlijk vermoeiend te zijn. Nou, wij dus naar de stad gegaan. :) Door High Street gelopen, winkeltjes gezien, gegeten bij een leuk restaurantje, Boho. De heeeerlijste broodjes samen gedeeld. Weer genieten! Dan naar de Canterbury Cathedral :) Helaas was er een begrafenis gaande, dus konden we niet naar de crypte toe. Toch was het nog steeds een mooie kerk :) Daarna hebben we nog wat shopjes bekeken en zijn we lekker wat gaan drinken bij de pub The Old Weaver's House. We hadden namelijk afgesproken om met mijn huisgenoten wat te gaan eten voor de verjaardag van Juliëtte :)

Dio en ik moesten de tijd wat verdrijven, dus zijn we een wandeling over de stadmuur gaan maken, door het parkje in de stad en langs de grachtjes, door een woonwijkje. Toen we de tijd gevuld hadden, gingen we lekker Mexicaans eten bij Café des Amis. Heerlijk! Dio had een lekkere kipschotel iets gedeeld met Susi en ze leek er wel van te genieten. Juliëtte wilde graag Tequila drinken, dus de barman besloot haar drie voor niks te geven. Dat bracht wel interessante gesprekken op :)

Na onze buikjes helemaal gevuld te hebben, zijn we nog naar en pub gegaan, waar de gitaardocent van Hannah, het buurmeisje optrad. Leuke rockmuziek, goede sfeer, lekker dansen, en vreemde mannen die met Dio en ik kwamen praten. Dio heeft wel de echte London/Canterbury experience gehad zo, denk ik :) Zonder het slechte weer dan, maar dat maakte dan weer helemaal niks uit :) Wat een heerlijke dagen!

Helaas moest ik dinsdagochtend naar college en moest ik Dio beneden op de bankjes dumpen in het gebouw waar ik les had. Gelukkig is er whatsapp en kon ik haar lekker van het lezen afhouden met mijn berichtjes :P Opletten deed ik ook hoor! Toen was het tijd om Dio naar de stad te brengen en afscheid van haar te nemen. Ik heb het leukste weekend tot nu toe gehad, zo voelt het :) Het duizelt me nog steeds van alle informatie en alle geweldige dingen die ik heb meegemaakt!

Dankjewel dat je bent gekomen, Dio :)

Helaas moest ik een beetje erg wennen aan het feit dat Dio weg was. Maar misschien meer aan het feit dat ik na zo'n enorm leuk weekend weer aan de bak moest. Gelukkig heb ik een goed excuus: ontstoken ogen en de griep. Haha.
Er heerst echt een vloek op mij en naar Londen gaan. Misschien niet meer doen? NEEEE :) Mooi niet :)
Zeker niet als er weer zo'n fantastische dagen komen :)

Ik zal jullie niet meer zo lang laten wachten op mijn verhalen 0:)

Kusje van Manon

  • 08 Maart 2013 - 17:04

    Ome Paul En Tante Ine:

    Hoi Manon,
    Wat een lange en leuke verhalen heb je geschreven. We hebben er even op moeten wachten, maar dan krijgen we ook wat !!! Het leest als een boek met aparte en leuke verhaaltjes . Wat fijn dat je zo geniet van dat alles.
    Kusjes van ons.

  • 08 Maart 2013 - 23:06

    Denise:

    Beter! Veel informatie. Google maps kon jullie niet bijhouden :p fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.

    Xxx

  • 08 Maart 2013 - 23:12

    Tante Mariet:

    Hoi Manon.
    Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. Super verhaal. Heb weer genoten.
    Als je niet zou weten wat je in de toekomst moet gaan doen, kun je nog altijd schrijfster worden .
    :). Geniet verder nog wel en hopelijk knap je snel weer op.
    Kusjes uit Ede

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Manon

Manon * Film en Televisiewetenschappen * Universiteit Utrecht * Exchange * University of Kent *

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 12897

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 10 April 2013

Canterbury

Landen bezocht: