LONDON, BABY! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu LONDON, BABY! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu

LONDON, BABY!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoeraa :D Ik ga naar Londen, alweer. Maar nu echt goed! Met DIO! Ze komt op bezoek! Okee, het is alweer een week geleden nu, maar zo voelde ik me :D

Ik had weinig geslapen. De stress van het tweede paper en het gebrek aan licht zat nog in mijn hoofd. En alle spanning van de leuke dingen die ik zou gaan beleven! Denk, nee slaap, manon! Achja. Ik heb me er maar bij neergelegd. Toen sliep ik natuurlijk wel :) Vroeg opstaan, douchen, ontbijten, pinnen, naar de bus lopen, allemaal kriebels in mijn buik :D
Dit zou het beste weekend ooit worden :)

In de bus heb ik lekker nog een uurtje geslapen. Echt ook aan een stuk! Dat wil wel zeggen dat ik nog moe was. Hihi. Ik was netjes op tijd in London Victoria, dus ik had genoeg tijd om op St. Pancras te komen om Dio te verwelkomen in LONDON, BABY :D na een halfuurtje wachten en mensen kijken, kwam daar een rood hoofdje tussen alle mensen door naar buiten. DIO :D JEEJ! Het voelde vreemd om haar hier te zien. Wel leuk, natuurlijk, maar vreemd om iets van thuis hier te hebben. Met Karel en Karen had ik dat minder, maar die zag ik sowieso niet zo vaak en nu woon ik al langer hier in Engeland.. na een dikke knuffel en een lekker dik chocolate chip cookie om de eerste honger te stillen, gingen we naar King's Cross station :) Op de foto met het karretje op perron 9 3/4! Ik moest de blauwe sjaal omdoen, want ik was vorige week gesorteerd in Ravenclaw. Door de echte sorteerhoed van Hogwarts :P

Maargoed. De foto gemaakt, het bekende: "Jump!" met brilletje en al :) Dan even het winkeltje binnenhuppen en daar kwamen we al de eerste nederlanders tegen. Die zouden ons het hele weekend gaan lastigvallen. Ik heb mijn hele term hier geen last van ze gehad.. Komt Dio op bezoek, zijn ze overal! Haha..
Daarna even naar de wc en op zoek naar ons hotel. De metro in :)
We stapten uit op de goede plek, liepen de goede richting op, goede straat in.. Keken de goede kant op richting hotel, alleen zagen we het om de een of andere reden niet. Dus Dio en Manon lopen er straal langs (hihi). Op het einde van de straat: "Hmm, het is toch echt deze straat hoor!" Dan komt er een taxichauffeur aan en die vraagt of we een rit willen.. Nee hoor bedankt, wel ons hotel, graag.. Ohja.. dat is daar! OEPS! Daar komen we net vandaan, niet te missen zegt ie.. Dat grote hotel daar op de hoek. NOG MEER OEPS XD

Het hotel was mooi :) En we mochten onze koffer in het çupboard dumpen. Dus gingen we verder om te lunchen. Voor Joey en Robin :) Het hotel lag vlakbij "The Swan".. De pub waar we hebben gegeten, 5 jaar geleden. Dat was die pub waar die mevrouw zei dat het een belediging was als we ketchup bij het eten gebruikten :P Daar hebben we lekker geluncht. een Brits broodje :) Na wat lang gekletst te hebben, gingen we op naar het oosten van Londen. Naar de St, Paul's Cathedral! Die had ik nog nooit gezien van dichtbij. Alleen vanuit de bus! Hij is mooi :D Binnen was ie nog mooier :D Jammer genoeg konden we niet meer helemaal naar boven, naar de koepel, maar we zijn wel in de "Whispering Gallery" geweest. Dat deel van de koepel is bekend om zijn goede akoestiek en je kunt van de overkant elkaars gefluister horen :) Heel leuk om "Hoi" te kunnen fluisteren naar Dio :)

Na de St. Paul's, liepen we over de Millenium Bridge over de Thames, naar de Globe Theatre :) Daar besloten we om even Starbucks te gaan drinken. Dat kan namelijk niet missen als je met Dio ergens heen gaat :D Daar hebben we iets te lang gekletst, alweer.. En toen we besloten om een stukje richting de Tower Bridge te lopen, beseften we dat we nog maar een halfuurtje hadden om te eten.. OEPS alweer :P Dus vroegen we bij de Pizza Express (dat gewoon een sjiek restaurant is) of we binnen een halfuurtje konden eten :) En natuurlijk kon dat volgens die vriendelijke Britten :) Dus wij een heerlijke mozzarella pizza naar binnen werken :)

Daarna gingen we naar The Globe om een gratiesj! voorstelling te zien van The Two Gentlemen of Verona :) Het theater is prachtig! net zoals in de film Shakespeare in Love :) Precies hetzelfde als het vroeger was. Mooi ^^ Daar mochten we op de bankjes in de kou zitten te kijken naar een 2.5 uur durend stuk :) Maar het was wel de moeite waard :) Toen het afgelopen was, besloten we om alsnog naar de Tower Bridge te lopen. We waren al een beetje door en door koud, maar dat konden we absoluut niet missen! Super mooi in het donker! London By Night is toch heel wat mooier dan mijn zwarte kaartje zegt :) Zo over de brug gelopen, langs de Tower en natuurlijk mocht de Big Ben en The Houses of Parliament niet ontbreken. Foto's maken en nog meer bewonderen! Dan lopen we nog maar verder naar Trafalgar Square, langs Westminster Abbey, omdat we nog niet genoeg gelopen hebben vandaag :) En dan terug naar het hotel.. De kamer was mooi, met een hoog plafond en een wiebelig bed. Slaap (klets) lekker en tot morgen :)

Natuurlijk hadden we niet al te veel geslapen :P Maar toch zaten we op tijd aan het ontbijt. Lekker croissantje, geroosterd bammetje erbij :) Mjum. Dan op naar CAMDEN MARKET! Daar was ik nog nooit geweest, maar Dio's mama zei dat we daar heen moesten. Nou prima, dat doen wij! Camden is een wijk in Noord-Londen. Voor Dio en ik: HEMEL OP AARDE :)
Overal kraampjes en hippiewinkeltjes! Het begon met een straat met winkels, een zijstraat met kraampjes. Oorbellen kopen.. Dan verder de straat in.. Dan kom je bij een grachtje, daar sla je in en je komt er nooit meer uit. Althans, zo voelt dat. Ten eerste, je raakt de weg kwijt en ten tweede, je wil er nooit meer weg. Overal kraampjes die naar wierook ruiken, met de meest leuke kleren en spulletjes die je ooit hebt gezien! Ik heb geen idee hoe groot het was, maar we hebben er lang genoeg rondgelopen. Arm in arm, elkaar knijpend om te checken of het wel allemaal echt was. Twee giebelende meiden :P Het was geweldig! Na even verdwaald te raken in alle geweldigheid, niet meer wetend waar we moesten kijken, kwamen we eetkraampjes tegen. Pinkpop en Werchter kunnen er nog wat van leren! Thais, Chinees, Mexicaans, alles! En lekker warm en goedkoop en veeeel :) Dus daar hebben we lekker een bakkie Thai food gehad. Mjumjum :) Jammer dat we weggingen, maar we wilden ook graag nog naar Piccadilly Circus en Soho enzo. Maarja, toen zagen we dat er nog een andere kant was met kraampjes en moesten we toch echt even die goedkope leuke t-shirts kopen :)

Daarna zijn we naar Oxford Street gegaan, om de Primark te zoeken. Die vonden we wel, maar er zijn er blijkbaar twee. Dus hebben we de ene helft van Oxford Street helemaal afgelopen. Ook de Disney store gezien! Waar we natuurlijk weer als twee blije kippen rondliepen :) Maar we hadden zeker funfunfun! Van Oxford Street zijn we door Soho naar Leicester Square gelopen, naar Piccadilly Square, de M&M's shop, Covent Garden en op zoek gegaan naar het Lyceum Theatre. Dat lag fijn dichtbij een heerlijke Griek, waar we besloten te gaan eten :) Londen, Dio, shoppen, wandelen, heerlijk eten, wat wil je nog meer?

Precies. De LION KING! In West End! Het lijkt wel het mooiste en indrukwekkendste dat ik ooit heb gezien :) Echt, wauw! Gelukkig zat Dio naast mij ook te glunderen, dus kon ik mijn verwondering mooi met haar delen :) Echt, wauwie :D Net zoals 10 jaar geleden :) Gek, dat als je volwassen bent, dat zoiets dan nog zo veel impact op je kan hebben :) Maar wel fijn gek :)
Na helemaal overdonderd te zijn met de mooie ervaring, besloten we om nog eens naar Piccadilly Square te lopen en naar het deel van West End waar de filmpremières worden gehouden. Alle pubs waren al gesloten, maar wij wilden graag nog even iets drinken. Maar helaas. We werden aangesproken door mannen die ons naar clubs lokten, maar daar waren we niet echt op gekleed. We besloten om een gesprek aan te gaan met een mannetje die "LET'S GOOOOO!" riep. Maar wij hadden zoiets van.. Let's not. Dus we vroegen hem of we gewoon iets konden drinken. Nee, maar: we konden wel naar een club, hij kon ons daar binnen krijgen voor 5 pond en dan konden we drinken én dansen "LET'S GOOOO!" Ja jammer, niet dus. We zijn weer een stukje gaan wandelen door de mooi verlichte straten van Londen, tussen allemaal dronken mensen in. Het was 10 uur, maar iedereen was al flink zat. Daar heeft Dio ook de prachtige gewoonte van de Britse meisjes die uitgaan meegemaakt. Hoge hakken, korte rokjes (riemen) en geen jas. KOUD! Maargoed, ze zijn dronken, dus ze voelen daar niks van. Wij zijn blij dat onze mama's ons niet zo naar buiten lieten gaan :)

Opeens was de straat nat. Huh? Er was blijkbaar een groot lek in de straat. Het was de straat die haaks op Oxford Street loopt en die is LANG. Geen idee hoe ze daar niet eerder zijn achtergekomen, maar het zag er nogal indrukwekkend uit. Vooral de dronken meiden met hoge stiletto's die probeerden om de grote plassen door te steken. Haha, wat een gezicht! Zo net niet kunnen springen en dan nog gewoon vol in de plas belanden. Na weer een mooie dag... Ja, het was echt heel mooi weer! Geen regen :)... na een mooie dag weer dus, zijn we naar het hotel teruggegaan om weer lekker te pitten (kletsen). :)

Dan zondag :) Weer lekker ontbeten, al meer geslapen dan de eerste nacht, maar toch nog moe. Kan ons het wat schelen, want we zijn nog steeds in Londen :) Een lekkere ochtenwandeling door Hyde Park kon niet ontbreken, vooral de zon deed ons goed :) Lekker warm. Na een uurtje wandelen, kwamen we aan bij het Hard Rock Café.. Goh, wat toevallig nou :) Daar een uurtje rondgekeken (zo groot is ie niet, maar wij kunnen dat) Tshirts gekocht en weer verder. Op naar Buckingham Palace! Foto's maken.. Wat uit mijn boekje voorlezen, weetjes over het paleis enzo. Dan verder richting London Victoria om Dio het station te wijzen en (WEL) toevallig komen we Lena en haar vriend tegen :D Na een knuffel en een kort gesprek, gingen Dio en ik verder naar Harrod's! Wat een doolhof zeg! Gelukkig dat er allemaal toeristen komen, anders had ik me toch echt wel opgelaten gevoeld, tussen alle merken. Wij tweeën besloten om maar naar de snoep en kinderafdeling te gaan kijken, wat we eigenlijk wel heel erg leuk vonden, nu niet zo stiekem meer. 0:) Wat een dure prut kun je voor je kinderen kopen! Wel heel cool allemaal :) Gigantische poppenhuizen, Harry Potter en The Hobbit spullen en kleding, poppen van Twilight.. ook echt alles wat je je maar kunt bedenken..

Na daar ook weer net iets te lang hebben rondgeneusd, hadden we honger. We vonden een National Geographic Store.. Daar konden we eten. Heerlijke quiche ook! En lekkere chocolademelk. Mjum. Echt, dit weekend had alles wat we maar konden wensen :D Na de heerlijke quiche zijn we nog richting Westminster Abbey gelopen, maar die was helaas gesloten op zondag. Dan maar terug naar Oxford Street. Nu de andere helft bewonderen. Daar lag de Primark die ik bedoelde :) Gelukkig mocht ik nog even snel van Dio naar binnen en toen was het alweer etenstijd. We hebben heerlijke Fish and Chips gegeten :) En toen was het alweer tijd om naar de bus te gaan die ons naar Canterbury bracht. Nog even snel een Starbucks naar binnen werken om warm te worden en in de bus lekker slapen. Wat een heerlijk weekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Manon

Manon * Film en Televisiewetenschappen * Universiteit Utrecht * Exchange * University of Kent *

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 12891

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 10 April 2013

Canterbury

Landen bezocht: