De rest van de eerste lesweek - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu De rest van de eerste lesweek - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu

De rest van de eerste lesweek

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Hallo alweer!

Het is alweer vier dagen geleden dat ik iets heb gepost! Dat voelt heel gek! De tijd gaat hier zo snel voorbij! Het is ook best moeilijk om te herinneren wat ik allemaal heb gedaan! Ik moet echt in mijn dagboek gaan schrijven.. Goed voornemen voor volgende week! Voor nu zal ik me proberen te herinneren wat ik vanaf woensdag heb gedaan.

Woensdag ben ik naar het International Office geweest om mijn Learning Agreement op te halen, om dit vervolgens te gaan laten ondertekenen door mijn 'academic co-ordinator'. Blijkbaar wilde zij ook een praatje met mij en andere dramastudenten maken over hoe onze eerste week in Canterbury was bevallen en of we nog vragen hadden en waar we met problemen terecht konden. Prima, ze was heel aardig.. Dus dat was wel fijn.

Daarna ben ik met Jana naar de stad gegaan om de Canterbury Cathedral te bezoeken. Wat is die groot, zeg! Toen we net binnen waren, begon een pastoor voor ons te bidden en vroeg hij om even een moment stilte te nemen en samen het 'Onze Vader' in onze eigen taal mee te murmelen. Braaf even meegedaan en toen vertelde hij dat als we hem wilden spreken voor persoonlijke dingen, dat dat kon. Nou.. Ik zal hem maar niet vertellen dat ik niet echt heel goed toe kom aan het huiswerk voor Utrecht :P

Daarna zijn we Engelse thee gaan drinken met een scone.. Daar kwamen Susie en Hannah ook heen en we hebben heel gezellig gepraat en ze hebben me wat bijgekletst over hun vreemde, maar schijnbaar erg leuke feestjes. 's Avonds ben ik gaan scrabbelen met Jana en de buren. Normaal vind ik dat niet zo leuk (ik heb het maar een keer gespeeld). Maar Ik zette mijn vooroordelen opzij en heb een heel erg leuke avond gehad. Bovendien had ik gewonnen :D Maar dat was gewoon geluk hebben, want ik kon 'ex' spellen precies aan het eind en precies op een vakje dat drie keer de woord-waarde had. Tadaam :)

Okee, nu donderdag.. Ehm.. Eens even denken.. (het valt me toch nog mee hoe moeilijk het is om alles te herinneren). Donderdag ben ik naar mijn eerste college van Religion and Film geweest. Dat viel even behoorlijk tegen. Het leek me nu wel een heel interessant vak (ik heb het niet vrijwillig gekozen, het stond vrijwel als laatste op mijn keuze-lijst). Maar, ik had er natuurlijk niet aan gedacht dat het Religion and Film is. Niet Film and Religion. Onze docent is dan ook een theoloog, geen filmacademicus. Hij wist wel leuk te vertellen, dat moet ik hem nageven, maar ik heb het idee dat hij niet heel erg veel van film afweet. Hij vroeg namelijk aan de klas of film en religie wel samen gaan. Zou film niet teveel 'entertainment' zijn voor een 'serieus' onderwerp zoals religie? Ik dacht: zeg ook eens wat, dus ik steek mijn hand op. 'Natuurlijk passen die bij elkaar. Film is een vorm van cultuur, een representatie van de maatschappij, van cultuur. Religie is ook cultuur..' En de docent zei dat ik wel interessante inzichten had. Dat vond ik een groot compliment, natuurlijk, maar ook een beetje raar. Want dat is niet mijn inzicht, geloof ik, maar gewoon wat ik in Film Studies heb geleerd.

Donderdagavond was heel erg leuk. Ik heb geskyped met Dio en we hebben een planning gemaakt voor wanneer zij hier op bezoek zal komen en wat we gaan doen.. Natuurlijk: LONDON, BABY!! :D Dus we hebben heel veel 'Jeej!' geroepen en een planning gemaakt van wat we allemaal willen zien: Shakespeare's Globe Theatre, Big Ben, Buckingham Palace, Tower of London, Tower Bridge, Saint Paul's Cathedral, King's Cross Station (Harry Potter), Hyde Park, Piccadilly Circus, Harrod's, Westminster Abbey, Trafalgar Square en natuurlijk WEST END en OXFORD STREET! En we gaan naar the LION KING! Drie hoeraatjes! Ik heb er nu al heel veel zin in. Dus hebben we weer iets moois om naar uit te kijken.

Dan vrijdag. Gisteren.. ben ik.. naar de International Office geweest.. weer gerotzooid met het Learning Agreement. De vakken die erop stonden klopten niet meer, dus moest ik weer een aanpassingsformulier regelen en dat is nu weer onderweg naar het ondertekenen, blablabla.. Dus.. Daarna wat huiswerk gemaakt en naar college gegaan. Werkcollege van Religion and Film. En ik snapte er jammer genoeg helemaal niks van! Ik heb nog nooit les in theologie gehad, dus ik snap hun manier van denken niet. Ik zit niet in hun 'discours', ik kan hun 'bril' zeg maar niet opzetten. Dus daar moet ik nog grip op zien te krijgen.. Gelukkig zegt huisgenoot Susie dat zij dat ook wel vaker heeft gehad en dat ik me geen zorgen hoef te maken. 'You'll be fine'. Gelukkig maar :)

's Avonds is Amerikaanse vriendin Rachael langs gekomen om film te kijken en hebben we Dark Shadows gekeken. Dat was heel gezellig, dus een goede start van het weekend.. Weekend voelt hier trouwens helemaal niet als weekend. Ik ga niet naar huis.. Ik doe eigenlijk gewoon hetzelfde als doordeweeks. Heel gek voelt dat. Ik denk dat er na volgende week wel verandering in komt. Dan ben ik klaar met mijn paper voor Utrecht en kan ik de weekenden volplannen met leuke dingen. Sowieso ga ik volgend weekend al met Rachael naar het Hundred Acre Wood! Ik ga kijken waar Winnie the Pooh woonde! Zo leuk :) En natuurlijk ga ik dan de mensen die daar in de shop werken ondervragen over mijn scriptie :)

Goede vooruitzichten dus.. Vandaag (zaterdag) lag er sneeuw. Ik heb mijn inleiding van mijn paper af. Dat duurde heel erg lang, om die te maken.. Omdat ik zo veel indrukken heb gehad hier. Ik was al haast vergeten waar de paper ook alweer over ging! Uhoh.. Nou.. die is dus af. Nu kan het echte werk beginnen. Gelukkig had ik een 8! voor mijn bibliografie voor dat vak, dus.. misschien zit er wel hoop dat dit me ook wel gaat lukken. Ondanks dat het zo traag gaat. Ook ben ik vanmiddag even gaan wandelen met nederlandse vriendin Nathalie. In de sneeuw :) En toen kwam ik erachter dat mijn camera kapoet was. Dus heb ik vandaag maar heel lang gespendeerd aan het zoeken naar een nieuwe. Gelukkig was papa op skype om me daarmee te helpen! Dankjewel, papa :D

Dus.. Morgen zouden we naar Dover Castle gaan. Ja, zouden. Blijkbaar zijn minder dan 5cm sneeuw al genoeg om het kasteel te sluiten en de trip te cancelen. Heel fijn. Ik hoop dat we het een andere keer gaan doen, anders ga ik er zelf heen, want dat is te mooi om te missen. Nu kan ik morgen wel fijn verder werken aan mijn paper. Als ik die afheb, gaan mijn huisgenoten mij leren om wat minder een 'controlfreak' te zijn. Ze gaan me leren loslaten en meer leuke dingen te gaan doen. Ik ben benieuwd.

Nou, dat was het voor vandaag! Ik ga nu nog even proberen wat foto's te vinden om op mijn blog te zetten en dan ga ik verder met leren.. Of ik ga naar een barretje op campus met Jana en de buren. Ik weet het nog niet..

Tot snel en kusjes van Manon :)

  • 19 Januari 2013 - 22:16

    Ome Paul En Tante Ine:

    Hallo Manon,
    Inderdaad, al een paar dagen niks meer kunnen lezen over jouw belevenissen, maar wij kunnen ons goed voorstellen dat je niet elke dag tijd en zin hebt om alles op papier te zetten. Dit verslag geeft ons een heel leuk beeld van wat je allemaal meemaakt en wat de plannen zijn voor de komende tijd.
    Geweldig hoor!!! Amuseer je maar en veel succes met de studie.
    Groetjes van ons.


  • 20 Januari 2013 - 22:54

    Mandy:

    :))) MANON!! Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet en om te horen dat je goed naar je zin hebt en leuke nieuwe mensen hebt leren kennen! Zorg maar dat je studiewerk voor Utrecht snel klaar is zodat we ook kunnen lezen naar wat voor een 'crazy' feestjes je allemaal bent geweest ;) Liefsss... xx

    ps. als je eens tijd hebt moet je maar iets laten horen kunnen we eens skypen

  • 21 Januari 2013 - 08:40

    Joey:

    Yeees helemaal bij gelezen en foto's gekeken!:D Echt super leuk om te horen (en zien ;)) wat je zo al allemaal meegemaakt hebt, het klinkt echt allemaal heel gaaf!:)
    Wat fijn dat je bij het reizen al meteen mensen bent tegengekomen!:) (Dat moet voor jou nu echt al heel lang geleden aanvoelen;)) en je huisgenootjes klinken echt heel gezellig, leuk dat je dan precies in het goede huis én met leuke buren zit!:D En super leuk dat je zo veel verschillende nationaliteiten om je heen hebt!:D
    Super fijn ook dat het vak dat je zo graag wilde doen ook goed bevalt! En hihi ja jammer dat Religion & Film dan meer Religion dan Film is;)
    Ben je trouwens weer helemaal beter?:) Ik hoop het maar!!
    We moeten maar snel eens een skypedate plannen!!
    Liefs,
    xx
    Joey

  • 21 Januari 2013 - 14:01

    Keeley:

    Hee meid!
    Zo te zien heb je het al goed naar je zin daar! haha ik had precies hetzelfde, dat wanneer ik mijn blog wou gaan schrijven, dat ik opeens alles vergeten was van de afgelopen week! Echt super dat je ook met zoveel leuke mensen ik een huis zit en dat jullie allemaal dingen samen doen! En tsja, die rot sneeuw ook! maar je zult heus nog wel genoeg sneeuw-vrije dagen hebben om alle dingen te gaan bezoeken enzo :)
    Anyways, nog heel veel plezier, (en nog success met je religion&film!) en we spreken elkaar snel!
    xxx Keeley

  • 21 Januari 2013 - 19:42

    Papa:

    Hoi Manon,

    Ook hier voelt het weekend anders. Ook omdat de sinaasappels toch op zondagochtend geperst worden. Maar gelukkig is er skype. Daarmee ben je toch een heel stuk korter bij ons. Je zit gewoon met ons aan tafel of op de bank en kunnen we lekker naar elkaar kijken en bijkletsen. Je hebt me vandaag al weer je dagelijkse up-date gegeven via WhatsApp en Skype. Dus waren we al weer op de hoogte van al de leuke dingen die je meemaakt en toch presteer je het daarbuiten ook nog om af en toe ziek te zijn en ook nog je paper op tijd af te hebben. Nu kun je dan nog wat meer gaan doen aan de leuke kant van het studeren in Kent.
    Veel plezier en tot Skypes/WhatsApps/Mails/Bels.;-D

    Veel liefs, Papa:-x

  • 21 Januari 2013 - 20:18

    Mama:

    Hoi meissie
    Wat schrijf je leuk, soms lig ik in een deuk wat je allemaal meemaakt.
    Ik hoop voor je dat de studie religie en films toch nog leuk gaat vinden.
    Geniet van de maanden die je daar bent!
    Ik hoor t wel als je fototoestel betaald moet worden, want de ponden vliegen van je rekening af. Heel veel liefs tot skype mama xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Manon

Manon * Film en Televisiewetenschappen * Universiteit Utrecht * Exchange * University of Kent *

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 12888

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 10 April 2013

Canterbury

Landen bezocht: