Weekend - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Heeleu!

Zo, het weekend is alweer voorbij. Alles gaat zo snel hier! Ik heb het gevoel dat ik iedereen al heel erg lang ken hier en alsof ik hier al maanden zit! Gelukkig is het niet zo gesteld met mijn gevoel van heimwee. Ik vind het best bijzonder (waarom, weet ik niet) maar ik heb nog helemaal geen heimwee gehad! Natuurlijk mis ik thuis wel en al mijn vriendjes en zijn de weekenden niet echt weekenden zoals ik ze ken.. Maar het gaat echt prima! Zelfs toen ik ziek was vond ik het wel prima om hier te zijn. Mijn kamertje is erg fijn, met alle foto's kan ik constant aan iedereen denken.. Mijn bed ligt toch wel heel erg lekker en met een fleecedeken is het nu ook wel warm genoeg 's nachts.

Okee.. hoe was mijn weekend? Zaterdagavond ben ik niet meer naar het barretje gegaan met Jana. Ik vond dat ik nog wat wilde doen aan mijn huiswerk. Gelukkig ook maar, want ik kreeg opeens heel erge buikkrampen. Ohjee.. Maar ook daar hebben we een remedie voor! Susie, mijn duitse huisgenoot heeft homeopathische pilletjes voor alles! Zij is ook ziek en ze zegt dat het normaal is voor de eerste week van school hier. Iedere exchange-student schijnt op het begin ziek te zijn van alle indrukken. Zij zegt zelfs.. had ik zelf niet aan gedacht, maar je bent ook zo moe blijkbaar van het Engels praten de hele tijd. Je moet de hele tijd schakelen en zoeken naar woorden om je uit te drukken. Dat neemt blijkbaar toch heel wat energie van je weg. Anyway... zij heeft mij iets gegeven voor mijn buikkrampen (die nu weer over zijn) en ik gaf haar in ruil mijn bio-oil. Susie heeft het namelijk in de vakantie voor elkaar gekregen om een stukje van haar duim af te snijden. Maar het groeit er nu weer fijn aan, en de bio-oil is dan zodat het niet een heel lelijke duim wordt. Voor wat hoort wat, toch? :) Heb ik ook weer iemand geholpen.

Zaterdag kwam ik er ook nog achter dat mijn camera zo half stuk is. Hij reageert maar heel selectief op NIEUWE batterijen. En hij valt de hele tijd uit. Gelukkig heb ik alweer een mooie nieuwe besteld. Als het goed is komt die donderdag hier binnen, dus dan ga ik echt als een speer foto's en filmpjes van alles maken en de vreemde toerist uithangen! Ik kijk er nu al naar uit!

Zondagochtend ben ik samen met Susie naar de bieb gegaan om aan mijn paper van Televisie en Populaire Cultuur te werken. Die moet op dinsdag 22 januari om 15:00 ingeleverd zijn. NIET Maandag de 21e, Manon! Geen idee hoe, maar dat dacht ik opeens. Dus ik als een gek werken en typen en werken en typen en stressen en werken. Toen zijn we naar huis gegaan om 1 uur om te lunchen.. De buren hadden een sneeuwballengevecht georganiseerd in de 'voortuin', maar helaas deed ik niet mee. Die ene sneeuwbal die af en toe tegen mijn raam werd gegooid, was wel fijn voor wat afleiding en gelach. Ik heb tot twaalf uur doorgewerkt.. Toen ben ik gaan slapen en vanochtend ben ik weer om 7 uur opgestaan om hem af te maken. Om half 10 was ik helemaal klaar. Ik wil hem inleveren, even alles checken.. OOOH, TOCH DINSDAG! hihi... Naja, ik heb hem wel af. Dus ik heb hem net nog even voor de laatste keer nagekeken en ik heb hem eindelijk opgestuurd. Klaar met Utrecht voor nu.

Nu kan ik me echt focussen op alles hier en ook op alle leuke dingen! Susie en de andere huisgenoten hebben beloofd om mij te leren dat het ongeveer 40% leren is en 60% genieten. Wel zorgen dat je alles haalt, maar vooral GENIETEN. Dus dat ben ik van plan om te gaan doen. Als ik dat al niet gedaan heb, want alles is zo leuk!

Vanmorgen in college hebben we The Sixth Sense gekeken en later ben ik met Susie en Jana gaan wandelen in de sneeuw. Canterbury is zo mooi! Alles is wit en uitgestrekt en waaauw! Had ik mijn camera maar al..

Nouja, dat komt later. Zometeen een skype-date met Joey :) Daarna naar Woody's.. en ik moet ook nog lezen voor school. Oeps.. Nou, komt goed :D

Tot snel!

  • 21 Januari 2013 - 20:57

    Ome Paul En Tante Ine:

    Hallo Manon,
    Wat een ongelooflijk druk leven heb jij daar. Fijn voor jou dat het werk voor Utrecht nu klaar is. Dat zal toch ook een hele geruststelling zijn. Volgens de weerberichten ligt er bij jullie behoorlijk wat sneeuw, want op teletekst stond dat er scholen dicht waren. Gelukkig is Canterbury makkelijk te bereiken, zo hebben we begrepen en op de campus is dus alles te "belopen".
    Liefs van ons en geniet ervan !!!

  • 21 Januari 2013 - 22:03

    Daisy:

    hoi muppie fijn om te lezen dat alles zo goed gaat.
    geniet er maar lekker van en sneeuw is inderdaad heel mooi.
    maak maar mooie foto's met je nieuwecamera als je hem hebt

    xx

  • 22 Januari 2013 - 22:16

    M.Janssen:

    Hoi Manon

    Heb weer genoten van je verhalen. Zo hebben we ook een idee hoe het met je gaat.
    Super dat je het stukje Utrecht achter je kunt laten.
    Veel succes verder en blijf zeker ook genieten.
    Groeten en xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx uit Ede.

  • 23 Januari 2013 - 11:14

    Mandy:

    Haha nu zie ik oas hoeveel verhalen je al op de blog hebt gezet! Vanmiddag even bijlezen... Is tentamentijd dus ik grijp iedere afleiding aan ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Manon

Manon * Film en Televisiewetenschappen * Universiteit Utrecht * Exchange * University of Kent *

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 12896

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 10 April 2013

Canterbury

Landen bezocht: