Expotitie naar het Hundred Acre Wood! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu Expotitie naar het Hundred Acre Wood! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu

Expotitie naar het Hundred Acre Wood!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Zaterdagmorgen, 7:15am.
Vroeg, moe, maar er komt een super leuke dag aan!
Rachael en ik gaan naar Ahsdown Forest, oftewel: Het Hundred Acre Wood van Winnie the Pooh! Het is het bos waar auteur A.A. Milne woonde en waar zijn zoon Christopher Robin al zijn avonturen beleefde met zijn knuffelbeer Pooh.

Om kwart over 8 stond Rachael aan de deur en we vertrokken naar de bus. Toen namen we de trein richting Tunbridge Wells en de bus weer richting Hartfield. Daar liet de buschauffeur ons te vroeg uit de bus. Jammer, want we zijn twee keer op en neer de straat gelopen, voordat we erachter kwamen dat we een heel stuk verder moesten om überhaupt al bij de goede busstop te komen om dan nog verder te kunnen zoeken naar Pooh Corner. Na een halfuur verdwaald te zijn hebben we die uiteindelijk kunnen vinden! Dankjewel Rachael voor een geweldige Iphone met plattegronden :)

Toen waren we in de winkel.. Ik had al een mail gestuurd om te vragen of ze me daar eventueel konden helpen met wat vragen over mijn scriptie. Dus ik vriendelijk naar de onvriendelijke mevrouw gaan om te vragen of ze mij misschien wat kan vertellen.. Nee, iemand anders heeft dat geregeld. Ik niet, zij werkt hier nu niet. Punt. Jammer dus.. Dat was de o zo vriendelijke mevrouw die in de Pooh Shop werkte. Naja.. wij hadden lunch nodig: het was 'time for a little something'.. Dus Rachael nam Tea met Scones en ik nam een lekkere cappucino met carrot cake :) Heerlijk! Toen besloten we om even een route te kopen en voort te maken met onze expotitie naar de Poohsticks Bridge.

Het was me een tochtje wel. Door het veld. Het was een prachtige dag, dat hadden we mee :) De zon scheen, het was niet echt koud. Prima :D Alleen.. Door de sneeuw lag er een beetje veel modder. En ik natuurlijk in mijn mooie wonder woman all stars. Ik heb namelijk geen wandelschoenen meegebracht. Zo hebben Rachael en ik lekker door de modder gebaggerd.. Heerlijk. Langs schaapjes, door paardenpoep, over hekjes, door plassen met meer water dan modder. Natte voeten, maar geweldig leuk. Het uitzicht was prachtig!

Dan.. De Poohsticks Bridge :D We moesten een stokje zoeken.. tegelijk in het water gooien en dan snel naar de andere kant van de brug rennen om te kijken welk stokje het eerst onder de brug uitkwam met de stroom van het water :) Rachael had gewonnen, mijn stokje was verdwenen :P

Na wat foto's hebben gemaakt, wilden we verder wandelen om de rest van het bos te zien. Zoals Roo's Sandy Pit en de Heffalump Trap en Eeyore's huisje. Natuurlijk raakten we hier ook verdwaald. Er was namelijk geen route van het ene naar het andere deel van het bos. Alleen als je met de auto kwam. Niet voor mensen die te voet kwamen wandelen... Dus weer heen en weer lopen, vragen, heen en weer lopen, weer vragen..

Dan de grote weg op. Geen voetpad. Auto's die langsscheuren.. Maar na een half uur (?) lopen hebben we de andere wandelroute gevonden. Daar werden onze schoenen weer schoon door alle sneeuw en de erg natte grond, maar onze voeten werden nat. Daar hebben we wat rondgebaggerd, nog wat gegeten op onze noordpool en weer teruggegaan. Het was half 4 en om 5 uur zou Pooh's Corner dicht gaan. En ik wilde nog graag een poster kopen! Dus wij heel stevig doorgestapt, door de sneeuw, over de weg, langs alles terug.. Door de modder. Het boeide ons niet meer. Onze voeten waren toch al nat.. Modder was geen probleem meer. 10 minuten voor 5 kwamen we aan. Met vieze schoenen, maar ik heb mijn poster hoor!

Na negenen waren we weer thuis. Na 13 uur weggeweest te zijn en 5,5 uur gebaggerd te hebben, nam ik een douche, samen met mijn vieze broek en schoenen.. En ik ben naar bed gegaan om heerlijk te slapen.

Het was een geslaagde dag :)

  • 27 Januari 2013 - 17:39

    Denise & Chris:

    wat leuk! We zijn benieuwd naar je poster. Hopelijk hebben je schoenen het overleefd

  • 27 Januari 2013 - 17:56

    Ome Paul En Tante Ine:

    Hallo Manon,
    Wat een avontuurlijke tocht. Goed dat jullie met z'n tweetjes waren. Die worteltaart ziet er lekker uit.
    Wat jij niet over hebt voor Winnie de Pooh !!!
    Groetjes.

  • 27 Januari 2013 - 19:48

    Daisy:

    hoi Muppie,

    wat een geweldige ervaring allemaal.
    geniet der lekker van en ver spreake os haupelijk snel

    xx

  • 01 April 2013 - 15:08

    Lucienne:

    Hoi Manon, ik ben er ook geweest. Al weer wat jaartjes geleden ;-) maar ik vond het ook heel bijzonder. Ik heb nog een prachtig Pooh boek: Hardcover Winnie the Pooh The Complete Collection
    Prachtige versie (druk uit 1995) van Winnie the Pooh The Complete Collection of Stories and Poems door A.A. Milne met illustraties door E.H. Shepard. Volledige druk in kleur, 432 pagina's, met leeslint. Linnen harde omslag in groen met goud opdruk, A4-formaat. In mint conditie. Als je interesse hebt mail maar naar luus.ruimt.op at gmailpuntcom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Manon

Manon * Film en Televisiewetenschappen * Universiteit Utrecht * Exchange * University of Kent *

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 12887

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 10 April 2013

Canterbury

Landen bezocht: