Weer een week voorbij - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

02 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Lieve lezers!

Alweer een week voorbij! Het gaat veel te snel! En ik heb het idee dat ik niet veel meer meemaak. Ik heb al 1/3e van mijn verblijf erop zitten! En het voelt alsof ik mijn tijd niet efficiënt genoeg spendeer. Dus daar moet verandering inkomen!

Ik heb deze week best veel geslapen. En nog ben ik moe! En iedereen hier is ziek.. Het is echt gek.. Ik heb het gevoel dat ik deze week niks heb gedaan, maar eigenlijk heb ik best veel gedaan. Ik ben in de bieb gaan vragen of ze mij konden helpen om aan een interview van de BBC te komen dat ik nodig heb voor mijn scriptie, ik moet een keer nog terug gaan om een andere vrouw erover te spreken die me misschien verder kan helpen. De mensen die in onze bieb werken zijn ontzettend aardig en doen er zo veel mogelijk aan om je te kunnen helpen! Dat is echt heel fijn.

Ook heb ik me opgegeven om een Cambridge Engels examen te gaan doen, zodat ik dat ook weer kan toevoegen aan mijn CV. Ik neem hiervoor eerst wat lessen hier in Canterbury, zodat ik weet wat ik kan verwachten en dat ik al kan oefenen. De studielast is 1 uurtje op dinsdagmiddag en 2,5 uur op woensdag. Mijn vrije woensdag gaat eraan! Het duurt van half 2 tot 4. Een vervelender tijdstip hadden ze niet kunnen vinden.. Maar het is allemaal voor een goed doel. En het is leuk om weer les in Engelse grammatica te hebben, net zoals op de middelbare school :) Alleen jammer genoeg zonder leuke mevrouw Cohen.

Woensdag heb ik samen met Nathalie Fish and Chips gemaakt :) Helemaal zelf! En het was heel erg lekker! Kan ik dat ook weer van mijn lijstje schrappen met dingen die ik hier gedaan wil hebben. Nouja.. Ik wil het eigenlijk nog wel eens in een echte pub eten.

Over pubs gesproken, gisteravond (donderdagavond), ben ik met de buren en huisgenoten naar de stad geweest om wat te gaan drinken. Het was gezellig en ik heb weer nieuwe mensen leren kennen, dus dat ik altijd goed. Susie wilde mijn haren en make-up wel doen.. Dus blijkbaar zag ik er wel goed uit :) Ik vind het in ieder geval heerlijk als iemand aan mijn haren friemelt, dus ik had er geen problemen mee.

Om half 12 zijn we naar huis gelopen, aangezien de pubs dan ongeveer gaan sluiten. We wilden graag de eennalaatste bus naar huis nemen, maar die hadden we net gemist. We dachten er nog aan om naar een dans-iets te gaan, 'The Cubin' - schijnt heel leuk te zijn - maar we besloten maar om naar huis te lopen. Ik op mijn hakken. We hadden al ver gelopen om een pub te vinden die niet heel druk was.. En ik ben niet gewend om ver te lopen op hakken.. Maargoed, ik ben braaf met ze mee gelopen. De berg op. En toen had ik pijn aan mijn voetjes en mijn heup.. en ik liep als een oud vrouwtje.. Maar ik heb het gedaan :) alweer een schouderklopje waard!

En vanochtend ben ik met Susie en Juliëtte naar de stad gegaan, daar wat rondgehobbeld, wat geshopt met hen.. Daarna kwam Nathalie ook nog even naar de stad, want wij wilden met zijn tweeën een wandelingetje maken op de stadsmuur. Weer een nieuw deel van Canterbury ontdekt :) Heel mooi! En toen zijn we weer vanuit de stad naar de campus terug gelopen. En nu zit ik op mijn kamer mijn blog te schrijven. Met mijn mooie Kent University-trui aan :) En ik heb het nog koud! Misschien zometeen maar eens een lekker kopje thee zetten. Dat heb ik wel verdiend, denk ik.

Morgen gaan we - de internationale studenten van januari - naar Dover! Twee weken geleden was het gecanceled, weet je nog? Nou.. nu gaan we dus morgen :D Daar heb ik heel veel zin in! Weer wandelen! Wat gezond toch van mij.. Ik hoop alleen dat we morgen niet alleen het kasteel van Dover zullen bezoeken, maar ook de cliffs. Die lijken me zo mooi! Anders ga ik snel met vriendinnen, want die staan zeker nog op mijn to-do-lijstje van hier!

Ik hou jullie snel weer op de hoogte van wat ik nog allemaal doe hier!

Groetjes!

  • 03 Februari 2013 - 10:01

    Aunti Wilma:

    Hello girl

    Here a message from aunti Wilma, The last time I wrote was on the 15 of Januari. You can look it up!!!
    It´s a pitty I didn´t see al those things in canterbury when I was there. The only thing I have seen was a pub were we have some dinner!!!Time was up and we have to climb into the bus again. We were on tour with our work.
    Genoeg engels gezwetst, kind wat schrijf je gezellig. Tuurlijk ben je moe want je bent ook een hele actieve Manon. Zowel met wandelen als het bezoeken van pubs etc. Volhouden. Het is gewoon wennen en het uithoudingsvermogen wordt ook steeds beter. Maar vooral niet onderbreken.
    Veel liefs uit downbrook

  • 03 Februari 2013 - 11:18

    Ome Paul En Tante Ine:

    Hallo Manon,
    We lezen dat de tijd ook voor jou vliegt. Komende week ben je er al 4 weken !!
    Het is voor ons fijn om te lezen dat het je zo goed bevalt. Dat je nog de tijd vindt om een extra cursus Engels te doen: knap hoor !!!
    Wij wensen je veel plezier vandaag in Dover.
    Groeten van ons.

  • 03 Februari 2013 - 14:06

    Mama:

    Hello darling,
    Het doet ons goed om je leuke verhalen te lezen.
    Wat heb je het druk, je lijkt wel op je moeder (ha ha) voor ons vliegt de tijd ook. We willen ook heel erg graag eens komen en dat je ons daar een rondleiding geeft, want die keer dat wij er zijn geweest , hebben we alleen maar gegeten. Jammer, als ik de foto's zie.
    Meid geniet er van!! Tot skype
    Heel veel liefs mama xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 04 Februari 2013 - 12:51

    Denise:

    Goed ik zag al een tijd geleden dat je een nieuwe blog had en bedacht me steeds 'ik moet m lezen en reageren'. Dat is niet gelukt dus, maar nu toch eindelijk :)

    Fijn dat jullie nu toch naar Dover gaan :)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Manon

Manon * Film en Televisiewetenschappen * Universiteit Utrecht * Exchange * University of Kent *

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 12856

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 10 April 2013

Canterbury

Landen bezocht: