Londen en Canterbury met Karen en Karel - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu Londen en Canterbury met Karen en Karel - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu

Londen en Canterbury met Karen en Karel

Blijf op de hoogte en volg Manon

17 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vrijdagavond had ik een feestje bij de buren. Hannah was jarig :). We hadden haar een elektrische gitaar-pedaal cadeau gedaan en ze was er zo ontzettend blij mee. Ze straalde helemaal van geluk! Dat was heel erg mooi om te zien! Op het begin was het feestje een beetje stilletjes in de kleine keuken en ik kende nog niet heel veel mensen, maar naarmate iedereen wat meer gedronken had, werd het steeds gezelliger! Wat een gekke en inspirerende mensen leven hier! Heel speciaal om mee te maken zo'n feestjes. Iedereen die op campus in de buurt woont en niks te doen heeft, komt dan ook gewoon langs en kijken of ze mee kunnen feesten. Dus er stond ook een hele horde mensen buiten die eigenlijk niemand echt kende. "Party-Crashen" noemen ze dat. Helaas moest ik om twaalf uur alweer gaan, dus veel drinken zat er voor mij sowieso niet in :P

Waarom ik zo vroeg weg moest? Ik ging zaterdag naar Londen. Met Karel en Karen! Want die kwamen op bezoek! :D Om half 8 zou de wekker gaan. Helaas kon ik niet slapen, want er gingen allemaal dingen door mijn hoofd: heb ik alles? waar moet ik zijn? zou ik hen vinden? Ik viel in slaap en werd weer wakker, door joelende buren en thuiskomende huisgenoten.. Bovendien ging om 7 uur mijn telefoon al af. Karel en Karen belden. "We hebben een beetje slecht nieuws... We hebben de boot gemist." WAT? Haha, hoe hebben ze dat gedaan? Ze konden het niet vinden :P Hihi..

Ik moest toch naar Londen, want ik had mijn busticket voor 20 over 9. Nou.. Dat was wel nieuw voor mij. Alleen naar Londen. In mijn uppie. "I take that as a Challenge", dacht ik bij mezelf. Ik moest toch een Oyster (ov) kaart kopen en ik wilde graag naar King's Cross Station gaan. Platform 9 3/4!! Dus ik lekker gedoucht en braaf op tijd de bus genomen en in Canterbury kwam de National Express bus al aanrijden. Het was weer zo'n luxe bus die ons ook naar Dover had gebracht. Heerlijk comfortabel! Ik was nog moe, dus ik heb heerlijk nog een uurtje kunnen slapen in de bus.

Aangekomen op Victoria station heb ik wat rondgelopen op zoek naar een Oysterkaart en een kaart van Londen. Toerist he! Toen ging op weg naar King's Cross. Ik hobbelde door West End en alle theaters en door Chinatown, waar alle voorbereidingen werden getroffen voor het Chinese Nieuwjaar. Ik ben op het luide trommelgeluid en de mensenmassa af gelopen.. Daar zag ik dat ze met van die mooie draken de boze geesten uit de Chinashops aan het wegjagen waren. Dat was ook heel bijzonder om te zien! Toen ben ik verder gelopen richting King's Cross, om het Harry Potter winkeltje te bezoeken. Er stond een hele rij bij het karretje dat tussen de twee platforms uitsteekt. Iedereen wilde een foto maken. Het winkeltje viel wat tegen, aangezien alles duur was en ze redelijk weinig spulletjes verkochten. Dus ik moet even mij best doen om een andere shop te vinden als ik weer in Londen ben.

Daarna ben ik weer terug gelopen richting de Big Ben, waar Karel en Karen en ik elkaar zouden ontmoeten. Om twee uur :). (ik was om 11:20 al aangekomen, dus ik had de halve stad al gezien, hihi) Het regende en het was koud, dus ik vond dat ik een bakkie Starbucks Coffee had verdiend. Toen ik over Oxford Street liep, zag ik opeens de Primark liggen! Ik moest heel even naar binnen piepen, maar die was gigantisch! 4 verdiepingen hoog! En iedere verdieping is zo groot als de Primark in Luik! Maar toen moest ik weer snel naar buiten, weg van de verleiding en op naar de Big Ben.

Eerst konden we elkaar niet vinden, maar na een paar telefoontjes zag ik Karel en Karen aan de overkant van de brug staan! Tegenover de Big Ben :) Wat een plaatje! Na wat handgebaren kwamen zij naar mijn kant lopen en kreeg ik twee dikke knuffels! Helaas moesten we het oost-deel van Londen schrappen van ons programma, maar dat maakte niks uit, want wat heb ik een fantastische dag gehad! We zijn naar Buckingham Palace gelopen, door het park, waar de eekhoorntjes uit je hand komen eten! Daarna zijn we doorgelopen naar de Wellington Arch en Hyde Park. Op de weg naar Piccadilly Circus kwamen we het Hard Rock Café tegen, waar we natuurlijk naar binnen moesten. Voor mij was het de eerste keer, en dat beviel me wel! Daarnaast lag de Hard Rock Shop en een klein museumpje met gitaren en kleren en een drumstel van de coolste artiesten! Karel heeft er nog een t-short gekocht en toen moesten we weer verder.

Op naar Piccadilly Circus! Wat een drukte! Maar wel leuk om te zien. De M&M's store en Dr. Ripley's Believe It Or Not! gezien.. Niet naar binnen gegaan, want we hadden nog wel meer op het programma. Verder zijn we naar Leicester Square geweest, China Town, West End, Covent Garden en Trafalgar Square! En ondertussen hadden we op Leicester Square nog bij een heerlijke Italiaan gegeten! Het laatste hoogtepunt van de dag was toch wel de Ghost Bus Tour! Een zwarte dubbeldekker met tafeltjes en lampjes en gordijntjes bij elk raam, om het een gezellige, toch wel griezelige sfeer te geven. De acteurs in de bus waren heel erg leuk en de 'conducteur' vertelde allerlei verhalen over bloed, vieze dingen en moord die op verschillende plekken in Londen zijn gebeurd. Superleuk! Een echte aanrader!

Daarna gingen we met de auto naar huis. Heel spannend, want we moesten natuurlijk aan de linkerkant rijden. Echt, petje af voor Karel! Ik had het niet zo snel gedurfd. Gelukkig letten ook zowel Karen als ik een beetje met hem op, waar hij naartoe moest enzo.

Na en heerlijk nachtje slapen en ochtendje uitslapen, stond Canterbury op het programma. Nog een dagje lekker wandelen in de sneeuw en regen (geen wonder dat ik nu nog ziek ben, een week later :P). High Street, de bieb met een museum, Canterbury Cathedral, Stadsmuur, zijstraatjes, Starbucks, koud.. Nog een keer Cathedral, want de crypte was dicht.. En Karel wilde graag eten halen bij de Subway, dus dat hebben we lekker thuis opgegeten, onder het genot van een filmpje. Wederom een heerlijke dag!

Maandagmorgen moest ik weer naar College om 11 uur, dus was het tijd om gedag te zeggen tegen mijn lieve vriendjes! Ik heb een wonderful weekend gehad! Dankjewel <3

  • 17 Februari 2013 - 13:10

    Mama:

    Hoi meissie,
    Wat een plezier doet ons goed.
    Volgens mij ken je Londen nu bijna op je duimpje en kun je altijd nog voor gids gaan solliciteren. Ons carnavalsweekend was erg rustig, we zijn bij Daisy en Annie de optochten gaan kijken en verder geluierd.
    We skypen wel weer, veel liefs Xxxxxxxxxxxx

  • 17 Februari 2013 - 13:31

    Denise:

    Klinkt allemaal heel leuk!
    Wanneer kan ik eens langskomen?!?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Manon

Manon * Film en Televisiewetenschappen * Universiteit Utrecht * Exchange * University of Kent *

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 12851

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 10 April 2013

Canterbury

Landen bezocht: