Reading Weeks - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu Reading Weeks - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Manon Stevens - WaarBenJij.nu

Reading Weeks

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Hallo lieve lezers :)

Het spijt me dat ik zo lang niks meer van me heb laten horen, maar de afgelopen weken waren druk, druk, druk.
Nu zit ik in bed ziek te zijn, want ik ben weer naar Londen geweest. Er heerst een vloek op mij en naar Londen gaan, blijkbaar. Nee, het blijkt dat iedereen hier wel een beetje zo af en aan ziek is. En eerlijk gezegd, denk ik dat het is omdat uitwisselingsstudenten zichzelf niet echt genoeg rust geven. Is ook wel logisch, want je wil heel veel leuke dingen doen, maar je moet ook hard studeren. En dat is best een lastige combinatie. Maargoed. Zo lang we maar kunnen genieten, is het niet zo heel erg, toch?

De maandag na Londen ben ik met Susi naar de ASDA geweest om boodschappen te doen. Deze week was mijn eerste 'reading week', voor het vak Cognition and Emotion. Deze week was voor het schrijven van ons eerste essay, dat afmoest op donderdagochtend. Veel meer dan hard werken deze week, zat er voor mij niet in. Ik heb nog een tripje met Mara proberen te regelen naar de Harry Potter Studios, maar dat lukte niet echt. Alle weekenden zaten al bomvol.

Donderdag moest mijn eerste paper dus af. Het ging best moeizaam. Ik dacht dat ik alles zo kon uitleggen en het wel snapte. Dus ik ging eerst samenvattingen maken. Toen kwam ik erachter dat het helemaal niet zo makkelijk was om alles uit te leggen. Stress, stress, stress. Maar uiteindelijk, heb ik woensdag tot 2 uur 's nachts doorgewerkt. (dat valt nog best mee) Ik ben om kwart voor 7 opgestaan om alle referenties te maken en om kwart voor 8 was ik klaar met mijn eerste essay! Het moest voor 12 uur ingeleverd zijn, maar ik wilde per sé naar mijn college van Religion and Film dat om 9 uur begon.

Ik snap echt niet hoe mensen een dag van tevoren kunnen beginnen met hun paper schrijven! En zij halen dan meestal ook nog goede punten! Even een nachtje doorwerken, zeggen ze dan. Nou, mij niet gezien hoor! Ik beloofde mezelf om het paper voor de tweede reading week op tijd af te hebben. Maar eerst ging ik samen met Susi mijn haar verven, en ging ik met Nathalie naar The Hobbit in het Filmtheater hier op campus. Dat was een heerlijke afsluiter van de eerste reading week!

Dat weekend ging Rachael op een tripje naar Stonehenge en Bath. Ik wilde zo graag mee! Helaas kon ik niet, want ik had mijn tweede reading week. Ik ben wel gezellig uitgegaan met Susi en Dan. Dat was wel heel gezellig.

Nu de tweede reading week. Deze week was voor het schrijven van het essay voor Religion and Film. Dit moest af op vrijdag, om 11 uur 's avonds. Maar Manon kreeg bezoek van Dio :D Dus zij moest het donderdagavond al afhebben. Gaat lukken! Maar eerst nog wat anders.

Op maandag hadden we college van Cognition and Emotion over: Disgusted at the movies. Ja, jullie weten het wel, WALGING.
Onze docent zei letterlijk: "het is mijn bedoeling deze week om jullie te laten walgen". Dus, hij was de tissues vergeten, maar er stond wel een prullenbak in het lokaal, mocht die van pas komen. We gingen fijn filmpjes kijken van acteurs die hondenpoep eten; Ben Stiller in Along Came Polly die met zijn gezicht tegen een blote bast van een enorme behaarde man aanschuurt; mensen aan een eettafel die eten in elkaars gezicht pleuren en ermee spelen en gaan overgeven. Heerlijk. En als het nog niet erger meer leek te kunnen worden, gingen we The Fly kijken. Een horrorfilm waarin een man verandert in een vlieg. Heerlijk. Normaal kan ik wel veel hebben, maar meer dan 3 uur lang kijken naar gore filmpjes, nee, liever niet meer.

Na dat overleefd te hebben, moest ik verder aan mijn paper voor Religion and Film. In de bieb zitten, thuis zitten.. Hard werken. Op donderdag nog hard aan het werk. Susi voelde zich niet zo heel lekker en ik was natuurlijk weer aan het stressen.. Dus, misschien gingen we wel samen in de bieb zitten. Nou jammer, niet dus. De stroom had besloten om uit te vallen. Nota bene op de dag dat ik mijn essay moest afmaken. Naja, fijn. Gewoon doen! Gelukkig was mijn laptop helemaal opgeladen! Dus ik had nog 9 uur om te werken, voordat ik echt in paniek kon gaan raken. Het was 5 uur, dus het begon ook al donker te worden. Nou, ik verder werken. Susi ging lekkere crèpes maken en Juliëtte ging met haar vriendin pizza eten. Susi en Jana gingen na het eten naar de buren en ik ging werken. In de gang, waar gelukkig de noodlampen nog werkten.

Helaas gingen ook die uit. Ik was alleen thuis, dus ik ging even naar de buren, die speelden een spelletje. Toen zij klaar waren, gingen ze wandelen en was ik helemaal zielig alleen. Nee haha, niet zielig. Ik moest en zou mijn paper afkrijgen :) Dus ik nam kaarsjes mee naar boven en het druklampje van Oma Kamps :) En ik werkte verder.

Gelukkig kwam Nathalie nog even langs en ben ik bij haar gaan zitten. En ik zei: als we binnen zitten, gaat het licht weer aan. En ja hoor! nar 5 minuten ging alles weer aan! 11 uur was het! 6 uur zonder stroom. En ik kon gewoon doorwerken aan mijn essay :D Goed van mijn laptop en mij :) Alle verleidingen van iedereen die wegging heb ik weerstaan. Om 1 uur 's nachts ging ik naar bed!

Mijn tas stond klaar en ik was ready voor LONDON, BABY!
Met lieve vriendinnetje DIO :D


  • 08 Maart 2013 - 13:55

    Ome Paul En Tante Ine:

    Hoi Manon,
    Aha, je bent er weer. Natuurlijk blijven we via jouw vader en moeder op de hoogte van jouw ervaringen. Zodoende hadden we ook al gehoord dat je ziek was. Wij hopen dat het nu wat beter met jou gaat: veel beterschap !!
    Wat een stress voor jou op sommige dagen en dan ook nog een stroomstoring op zo'n spannend moment. Twee maanden van jouw verblijf in Kent zitten er nu al op. Het zal voor jou ook wel vlug voorbij gaan met al die drukte.
    Veel succes met je studie en veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Manon

Manon * Film en Televisiewetenschappen * Universiteit Utrecht * Exchange * University of Kent *

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 12894

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 10 April 2013

Canterbury

Landen bezocht: